söndag 6 september 2009

I en vecka har jag bott i Paris. Igår var nog första gången jag kände av det på riktigt och att det faktiskt kändes bra.

Dagen började med picknick och slutade med picknick kan man väl säga. Värdfamiljerna var inbjudna på picknick tillsammans med våra lama lärare. Det var väl trevligt men lite lame. Maud var i alla fall söt. De tre flickorna "A" också.
P9056067web
Amandaweb
AAweb

På kvällen gick jag hem till Amanda, vi köpte lite ost, baguette och vin, mötte upp Amanda, Anna, Klara och Axel vid Eiffeltornet och kände oss så himla parisiska. Men fint var det!
web
P9056092web


Idag följde jag med H och hennes vänner till en grönsaksodling. Därifrån kommer de grönsaker vi äter här hemma, helt ekologiskt såklart. Där åt jag sjukt mycket god mat som alla hade med sig. Sen pallade jag och H äpplen. Lol.
P9066115web

Nu är jag nog sjukt trött tror jag. Franskan tar kål på mig.
Saknar er som är hemma som tusan. Puss

5 kommentarer:

Lovisa sa...

ÅH makkan det är så kul att läsa om hur du har det i Paris! Hoppas du har det bra, längtar efter dig väldigt mycket. Men den 21 ses vi igen<3.

Sandra Bergius sa...

Åh! vad bra det känns att höra att du trivs nu :) Like it :*
Roligt att se bilder :)
Puss <3

Daniel Nyberg sa...

åh matilda.
jag vill med vara på äventyr

ylva sa...

gud vilken söt tjej på bilden längst upp!

caspian sa...

Fina bilder, saknar dig. Hoppas Paris är fint. verkar som du har hittat hem lite just nu. Fina vänner det ser ut som du fått :* Pusspuss