onsdag 16 september 2009

Haha jag trodde jag skulle bli bra på att uppdatera min blogg här men så är ju inte fallet. Dagarna går upp och ner, dricker kaffe och äter pain au chocolat. Det börjar bli höst här nu och jag fryser om mina fötter. Tycker många Parisare är asfula med converse och rosa sjalar. Hoppet steg när jag och Klara idag fikade i Maraiskvarteren, ser några med helt okej kläder. Båda konstaterar att de var helt okej. Klara säger att de ser nästan svenska ut. Det är då vi hör att de är svenska . Brister ut i något som kan liknas vid gapskratt. Fikar klart, blir ivägsjasade av servitören som till en början flirtat med oss men tröttnade väl på vårat flum. Går förbi hörnet där det svenska gänget stod, där står nu ett nytt gäng, även de har fina kläder. "Helt okej här faktiskt" säger jag, och då mina vänner, då hör jag till min fasa att de också är svenskar. Hahah dör på världen jaja så kan det gå. Hade kanske kunnat stanna och prata med dem ( för att de är svenskar? har jag nånsin brytt mig om svenskar?) jaja situationen var aspinsam, vet inte om de hörde mig, kanske hörde de när jag även utropade "Klara det finns fler svenskar!"

Aja asointressant kan tyckas men det förgyllde min dag lite. Har plugg upp till öronen och jag sitter hellre och tittar in i väggen. Och ja, jag gillar korta meningar. Och ja, jag saknar er. Och ja, jag älskar att börja en mening med och även om det är emot svenskans förträffliga regler. Regler skiter jag fan i för kommer ändå aldrig lära mig franska.

Och nej, bilder får ni nån annan gång.

Pussipussi

3 kommentarer:

Daniel Nyberg sa...

haha matilda bebi.
det är ju så det är, det vet vi ju redan.

jag vill ha breeeeev :(

Sandra Bergius sa...

Pussipussi och lite kräm<3

Sara sa...

Matildaaa, hoppas du har det så bra in France. Jag längtar så smått efter ett brev!