måndag 9 mars 2009

En dag ska jag lära mig att inte förstå igen.
Eller lära mig att förstå.
Ibland önskar jag att vissa saker aldrig skulle hänt samtidigt jag kämpar med tanken och rädslan över det som inte skulle hänt om jag fastnat.
Man ska aldrig ställa sig frågan tänk om,
Men tänk om..

Kanske är det hösten. Vintern. Vi bor trots allt i ett deprimerat land.
Nu börjar vi hoppas på våren. Underbar tid. Och det låter klyschigt men allt är faktiskt lättare på våren. Många pratar om våren 2007. Vet inte vilken vår jag ska prata om, kanske blir det våren 09.

Idag har jag spenderat tid med min mamma som jag kan komma på att sakna även om jag träffar henne varje dag. Jag bråkar väldigt mycket med min mamma, jag är orättvis utan att mena att vara det.

Idag var vi på ett museum i Kortedala som visar en typisk 50-talslägenhet i orginalskick. Fint.

Sen åkte vi till Kvibergs marknad. Mamma jobbar med skatt och man kan väl inte påstå att den följer reglerna precis, haha men hon älskar den. Jag med. Köpte en rosa kappa för 20 kronor. Jag vill börja sy.
Det måste vara våren.

Här följer en bild från Arvika, rockfoto. Det är inte många dagar till Siesta. Kanske känns det bra då. Kanske det redan börjar kännas bättre.

God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

siesta kommer bli så himla fint och det känns jättesorgligt att du försvinner i höst så därför ska vi ha så jävla roligt tills dess

Matilda sa...

sv: Ylva vi kommer ha det bäst! Alltså låt sommaren komma nu.