måndag 18 augusti 2008

Med ett slut kommer en början.

Nu. Jag har varit redo länge. Allt har sin tid och nu är det dags för något nytt. Sommaren har haft sin. Lovet var fint på sitt sätt även om lov aldrig blir det man tänkt sig och det där man väntar på aldrig riktigt inträffar. Igår var det min sista lovdag. Nu är det dags för något nytt.

Skolan väntade idag på mig klockan nio på Vasagatan Och med en sista inandning tog jag sats mot det nya.

Jag vet inte vad som väntar denna hösten. Det jag vet är att jag ska försöka göra det bästa av det som kommer. Allt för många gånger har jag missat det som händer för att hela tiden blicka framåt. Nu är det dags för något nytt och jag vill vara med just i stunden. Det är dags att börja leva i nuet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi ska för alltid leva i nuet, göra nu och inte sen! kram, saknar er där nere i Göteborg lite grand!

Lisa sa...

du skriver så himla fint Matilda!!