tisdag 8 april 2008

Vaknade blöt av svett imorse. Termometern visade 39 grader. Slemmet bara växte i halsen. Jaha ingen skola idag, det lider jag väl i och för sig inte av då jag är så trött på den jävla skiten.

När alla familjemedlemmar hade lämnat huset och jag låg ensam kvar i min varma säng så kom de. Feberdrömmarna. Drömmarna som jag har haft varje gång jag är sjuk så länge jag kan minnas. Eller jag vet egentligen inte om det är drömmar, mer yrsel kanske, hallucinationer. En andra värld som styr mig. Säger åt mig vad jag får och inte får. Ett elakt folk, med en kvinna som ledare. Med dem i tankarna vågar jag inte ens gå på toa, rädd för vad det kan få för följder om de får reda på det.
Det låter knäppt, stört, men det är faktiskt riktigt läskigt. När de visar sig i huvudet blir allt oljigt och får runda former. Som spagetti. Det är svårt att förklara, men usch jag gillar det inte.

Mitt huvud är tungt och jag skakar av varje steg jag tar. Har sovit hela dagen.
Jag vet inte om det är för att jag gått och hoppats på att inte bli sjuk som jag har blivit det. Det är fyra dagar kvar till Håkan.

Inga kommentarer: