tisdag 1 september 2009

Bienvenue à Paris mes amis

Nu sitter jag på mitt rum här i Paris. Hélène, Maud och Pacome har åkt till jobbet och skolan så jag är ensam hemma vilket är väldigt skönt.
Jag bor i ett jättelitet hus i ett område som kallas Clichy som ligger precis utanför 17:e arrisondamentet, eller vad det nu heter, hehe. Mitt rum är helt okej, inget märkvärdigt men inte dåligt. Jag har en egen pytteliten toalett fast det finns bara kallvatten i det pyttelilla handfatet, men det är liksom väldigt skönt ändå.

Igår var första gången jag träffade alla svenskar, vi är 42 stycken tror jag. Eftersom att jag har bestämt innan att jag inte ska lolla någon tänker jag inte heller göra det, men ni känner ju mig. Lol. Mitt schema är helt okej, jag börjar inte 8 varje dag utan på måndagar tex börjar jag halv tolv, lite chill där.

Har inte hunnit tagit så många kort än, eller knappt några alls faktiskt, mne ni kan få se två kassa från den lilla kompakta saken från igår när vi var på promenad i Montmartre.

Montmartreweb

EnglaWeb

PromendaIMmWeb

Nu måste jag göra iordning mig, snart ska vi till la Tour Eiffel och innan dess ska jag köpa picknick.

Saknar er som tusan där hemma. Puss.

4 kommentarer:

Josefin sa...

åh vad jag är avundsjuk. saknar dig <3<3

runwaytoelsewhere sa...

fick ditt kort idag, tack<3 haha, sejdeln.

verkar ju vara bra, fast jag lolar dina klasskompisar..måste ta kort på dem i min klass..du kommer dö.


ciao

ylva sa...

fick ditt kort med! ser jättefint ut, saknar dig

<3

(hehe ja, ny blogg)

Lovisa sa...

Hej fini. Hoppas du har det fint i paris, saknar dig. <3
jag vill ha din adress med