söndag 6 januari 2008

Välkommen 2008

Nu är 2007 slut. Året 2007 vill jag nog säga har varit mitt bästa år, hittills. Det har hänt så mycket, alla saker har inte varit bra, men de har gjort mig till den jag är idag. Det här året har jag förändrats ganska mycket. De som har känt mig länge och väl håller nog med. Den största förändringen skedde över sommarlovet, jag vet egentligen inte vad som hände eller hur jag har förändrats, men när jag kom tillbaka till skolan på höstterminen kände jag mig som en ny person, en person med andra tankar, andra drömmar och med en gladare personlighet. Men jag har nog varit mer ledsen detta året än någonsin innan.

Året kunde ha varit nästan perfekt om det inte vore för den största förlusten någonsin. Vänner kommer och går, så är det, men det brukar vara mer naturligt. Den som jag i början av året kallade min bästa vän har nu blivit en person som jag knappt säger hej till. Det är väl egentligen mitt fel. Det var jag som blev ledsen och därmed bestämde mig för att vara sur. Hur kan man vara så dum? Skulle jag må bättre av att gå runt och vara sur på någon som inte brydde sig? Vi kommer aldrig få tillbaka det vi en gång hade, vet faktiskt inte om jag saknar det heller, men jag vet att jag tänker på det varje dag och tankarna jag ger mig ångest. Hur mycket jag än ångrar det som har hänt går det inte att spola tillbaka tiden, det är bara att glömma, det blir bäst så.
Vi går vidare. Det har du gjort.



Jag vill börja på nytt detta året. Nej, inte börja om på nytt, men inte heller fortsätta på det gamla. Man säger gott slut på nyårafton, men gott slut? Det låter hemskt. God början? Glad start? Känns det bättre? Jag vet inte, vad vill man att det nya året ska vara, kanske en början på något nytt eller kanske bara en fortsättning på det gamla. Mitt år ska vara en fortsättning på det nya.

Det låter som om jag har varit helt deppig detta året, men det har jag inte. Jag har fått många nya kopisar och det är jag väldigt glad för. Personen som betytt mest för mig iår måste ha varit Elin. Vi har känt varandra i över fem år men det är först nu vi har "hittat" varandra. Elin jag mår verkligen bra med dig. Du får mig att skratta och må bra. Jag hoppas att vi får göra alla saker vi har planerat för 2008 och inte glider ifrån varandra.


Vi har gått över till ett nytt år, ett nytt år med nya möjligheter. I år ska jag vara glad. Försöka i alla fall. Och göra saker jag mår bra av. Och jag ska inte tänka på er som får mig att känna mig värdelös.

Nu är det 2008 och ingen kan stoppa mig <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skall nog sluta prata skit om andra för att försöka må bättre själv! Den/de person/er du har spridit osanna saker om vet vad du har sagt. Du borde ta det du skriver på allvar och bli en bättre medmänniska.